Meny

Anmäl bedrägeri

  • Har du blivit utsatt för bedrägeri och vill spärra kort, Mobilt BankID eller säkerhetsdosa?
  • Har du förlorat mobilen eller säkerhetsdosan?
  • Har någon kommit över dina koder?
Kvinna sitter ute med en kaffe latte vid ett bord och jobbar på sin laptop

Kund – Ring och anmäl bedrägeri

Ring oss så hjälper vi dig. Tänk på att identifiera dig när du ringer in. Om du inte kan identifiera dig, kom in på bankkontoret så hjälper vi dig.

Vid pågående bedrägeri

Vad händer när du anmält bedrägeriet till oss?

  • Vi kontrollerar och spärrar dina tjänster

    Vi kontrollerar och spärrar berörda konton och tjänster när vi bedömer att det är en lämplig åtgärd. Det är viktigt att du som kund går igenom vad som hänt med banken, och vilka konton och tjänster du har tillgång till.

  • Vi upprättar incidentrapport

    En incidentrapport upprättas.

    Du får skriftlig återkoppling från oss.

  • Du reklamerar obehöriga kort- och betaltransaktioner

    Korttransaktioner: Logga in och reklamera enkelt en korttransaktion direkt i internetbanken

    Andra betaltransaktioner: Så här reklamerar du

    Om du inte har Mobilt Bankid eller säkerhetsdosa är du välkommen att komma in på bankkontoret så hjälper vi dig.

Report fraud

If you have been victim of fraud, it is important that you act fast. Report the fraud as soon as you discover it. You report it to us if you are a customer at Lönneberga-Tuna-Vena Sparbank and to your own bank if you are not our customer.

Tips om hur du kan skydda dig mot bedrägerier

Skydda dig mot bedragare

För att undvika bedrägerier är det viktigt att aldrig lämna ut kortnummer, koder eller liknande. Läs mer om vanliga bedrägerier och vad du kan göra för att skydda dig mot dem.