Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Med anledning av Coronaviruset (Covid-19)

Som kund är du alltid välkommen att kontakta och besöka oss.

Med hänsyn till våra riskgrupper i samhället ber vi dig som har ett ärende till kontoret att överväga att möta oss digitalt en tid framöver. Digitala möten bidrar till att minimera risken för spridning av coronaviruset covid-19.
Hör av dig till oss på 0495-494 10 så hjälper vi dig!

Digitala kontaktvägar

 

Besöksrestriktioner

För att minska risken för spridning av Coronaviruset (Covid-19) har vi sedan en tid tillbaka infört besöksrestriktioner på våra kontor. Kunder som själva under de senaste 14 dagarna besökt eller haft nära kontakt med någon som besökt riskområde eller själv har symptom som feber, hosta, halsont eller snuva ombeds att undvika att besöka våra kontor tills vidare. Vi hjälper gärna till med rådgivning via telefon!

Ta väl hand om er.

Kontoret i Tuna stängt 24 mars till och med 28 april

Med anledning av att vi följer de rekommendationer som kommit från Sveriges myndigheter för att minska smittspridningen av Coronaviruset har vi redan märkt av stora svårigheter att kunna bemanna våra tre kontor. Därav har beslut fattats att tillfälligt stänga kontoret i Tuna för att fortsatt kunna bedriva bankens verksamhet på ett ändamålsenligt sätt för våra kunder.

Alla kunder hänvisas med anledningen av detta till bankens kontor i Vena där ni under perioden kan träffa Tunakontorets rådgivare Mariette Sjöström.

Ni når Mariette på hennes vanliga nummer 0492- 75621.

 

Vi kommer att göra allt vi kan för att lösa varje enskilt behov av service för våra Tunakunder under perioden kontoret hålls stängt.

 

Kontoret öppnas åter den 29 april.

Kontakta oss gärna

Kundcenter Privat

0771-22 11 22

Kundcenter Företag

0771-33 44 33

Spärrservice

08-411 10 11

Hitta ditt bankkontor

Hitta till oss

Aktuellt just nu

I behov av Juridiska tjänster?

Boka en Behovsanalys

I samarbete med Juristbyrån Linné erbjuder vi dig som kund en kostnadsfri Behovsanalys. Detta är en analys av din familjejuridiska situation som svarar på frågan vad som händer med dina tillgångar om du separerar eller avlider. 
Boka tid på tel. 076 008 06 50 eller

Läs mer om våra Juridiska tjänster

3 månaders bolåneränta:
2,29%
1 år 2 år 3 år 4 år
2,09% 1,99% 1,75% 1,80%
Gäller från och med 2020-01-03

Vad händer världens börser?

Följ våra experters syn på marknaden och hur du bör tänka just nu.

Woman using her laptop at a coffee shop.

10 saker att göra i coronatider

Coronaviruset har förändrat mångas vardag. Alla har inte möjlighet att jobba hemifrån, men de flesta undviker att vara ute bland folk just nu. Dessutom vill många hålla lite i plånboken och spara inför framtiden. 

Father and child looking out over the sea.

Är du drabbad av corona och inte kan jobba?

Är du sjukskriven, i hemkarantän eller har mist jobbet på grund av coronaviruset? Vår expert tipsar om hur man kan se om sin ekonomi i oroliga tider. 

Mother with two children looking at different devices.

Lägg undan lite omtanke

Har du börjat fundera på barnsparande? Vad bra! Vi hjälper dig att komma igång.

Father and child rubbing noses.

En av de viktigaste fundamenten i Sparbanksidéen är ett rikt näringsliv och goda förutsättningar för företagande. Tillsammans med fyra andra småländska sparbanker går Lönneberga-Tuna-Vena Sparbank nu in som medlemmar i ägarföreningen bakom Atrinova affärsutveckling AB (Trinova).

Har du fått frågor angående kundkännedom?

Vi frågar för att vi bryr oss om samhället och våra kunder. 

 

Three carpenters sitting outside carpenter's workshop having coffee - small business.

Varning för falska telefonsamtal och mejl

Det pågår fler bedrägeriförsök än vanligt i samband med coronaviruset. Ett exempel är att bedragare ringer och påstår att de är från Folkhälsomyndigheten, banken eller polisen. De vill komma åt dina koder från dosan eller att du loggar in med Mobilt BankID.

 

Om du får den här typen av samtal - lägg genast på! Lämna aldrig ut koder, kort- eller kontouppgifter. Bedragarna använder även sms, mejl och gör även hembesök - framför allt hos äldre. Om du har lämnat ut personlig - kontakta oss omgående!

jobbar vi mot penningtvätt

Vi arbetar kontinuerligt för att förhindra att vi som bank används för penningtvätt eller finansiering av terrorism - två stora samhällsproblem. Läs mer om vårt förebyggande arbete.